Byggfakta
10.05.2016
Merkevaren Jøtul står sterkt i norsk og europeisk sammenheng, og ovnsprodusenten fra Fredrikstad er nå representert i 43 land. Da er det viktig å vise seg fram også på Salone Del Mobile i Milano.
En merkevare må holdes ved like, og den må fornyes, understreker salgssjef for Norden, Merethe Slensvik Halvorsrød, som representerte Jøtul i Milano sammen med lederen for Italiaavdelingen, Marco Tabarelli.
Jøtul er en av verdens eldste produsenter av ovner, innsatser og peiser. Med bakgrunn i en stolt norsk tradisjon, mener Slensvik Halvorsrød at selskapet har kombinert solid håndverk med kunsten å holde varmen i mer enn 160 år.
- DETTE ER bakgrunnen for Jøtuls posisjon som markedsleder og det naturlige valget for kravstore kunder verden over, mener hun. 80 prosent av omsetningen er eksport.
Jøtul har en solid omsetning også i Italia, og inviterte samtlige av sine forhandlere til messestanden i Milano, først og fremst for å vise den oppgraderte Jøtul F370. Den originale versjonen kom for 10 år siden etter et nært samarbeid med Einar Hareide. Designeren lyktes og modellen ble umiddelbart
Gå til medietJøtul er en av verdens eldste produsenter av ovner, innsatser og peiser. Med bakgrunn i en stolt norsk tradisjon, mener Slensvik Halvorsrød at selskapet har kombinert solid håndverk med kunsten å holde varmen i mer enn 160 år.
- DETTE ER bakgrunnen for Jøtuls posisjon som markedsleder og det naturlige valget for kravstore kunder verden over, mener hun. 80 prosent av omsetningen er eksport.
Jøtul har en solid omsetning også i Italia, og inviterte samtlige av sine forhandlere til messestanden i Milano, først og fremst for å vise den oppgraderte Jøtul F370. Den originale versjonen kom for 10 år siden etter et nært samarbeid med Einar Hareide. Designeren lyktes og modellen ble umiddelbart