Alle mediene redigeres i henhold til redaktørplakaten og vær varsom-plakaten.
Magma
Tidsskriftet Magmas formål er å bidra til kunnskapsutvikling, refleksjon og debatt innenfor feltet økonomi og ledelse. Et sentralt mål er å styrke kommunikasjonen mellom forskere og utøvere på de ulike fagområdene. Dette vil vi oppnå gjennom å - formidle kunnskap fra forskning gjennom vitenskapelige artikler - presentere ulike faglige synsvinkler gjennom kortere kommentarartikler - belyse praktiske problemstillinger gjennom cases og intervjuer - publisere bidrag fra både forskere og aktører i næringsliv og offentlig sektor Alle artikler skal være grundig faglig forankret, og tidsskriftet vil prioritere bidrag som tar opp aktuelle problemstillinger med et bredt anvendelsesområde.
Denne artikkelen undersøker hvordan lojalitetsprogrammer i dagligvarehandelen i Norge, Storbritannia og Nederland varierer i strategisk utforming og evne til å skape kundeverdi.
Plutselig står halve byen i kø for pistasjboller og Vodka Mate. Men bak kampen om bord og boller skjuler det seg et større spørsmål: Hvem eier egentlig Oslos skjulte perler?
Denne studien undersøker hvordan bedrifter kan bruke influensere strategisk i markedet for business-to-business (B2B), forstått som et triadisk samarbeid mellom bedrift, influenser og kunde. Basert på en kvalitativ studie av to norske industribedrifter analyseres hvordan slike relasjoner preges av tillit, maktbalanser og felles verdiskaping.