Alle mediene redigeres i henhold til
redaktørplakaten og vær varsom-plakaten.

Bedre Skole

bedre-skole
Bedre Skole er Utdanningsforbundets forum for pedagogisk debatt, og tar i artikler, reportasjer og intervjuer opp aktuelle pedagogiske og skolepolitiske spørsmål.
Antall lesere: 107 000 (Ipsos MMI 1. halvår 2012)
Opplag: 105 544
Frekvens: 4 utgaver pr år
Bedre Skole
Boks 9191 Grønland
0134 OSLO
Tlf 24 14 20 00
Faks
Ansvarlig redaktør
Tore Brøyn
24 14 23 52
91 37 26 88
tore.broyn@udf.no
Annonseansvarlig
Hilde Aalborg
911 99 989
ha@utdanningsnytt.no

Utgiver:

Utdanningsforbundet


Trykkeri:

Stibo Graphic

Artikler fra mediet

Pandemi og lærerstreik har aktualisert konsekvensene av at mange elever mister deler av sin skolegang. Ofte reises da spørsmålet om hva dette gjør med de utsatte elevene.
Bedre Skole 10.11.2022
Når en googler begrepet læringsidentitet, er det denne boka som kommer opp. Begrepet er altså helt nytt, og hva det egentlig betyr, må en bare gjette seg til før en åpner boka.
Bedre Skole 10.11.2022
Merethe Roos, professor i historie ved Universitetet i Sørøst-Norge, gjør noe så spennende og sjeldent som å kombinere ulike undervisningsopplegg i
Bedre Skole 10.11.2022
Skoler som setter i verk helt like tiltak, vil ofte ende opp med helt ulikt resultat. Et forskningsprosjekt satte seg fore å finne ut hvorfor.
Bedre Skole 10.11.2022
Som leser og lærer er det lett å være enig i forfatternes utsagn om at skolevegring er et mysterium.
Bedre Skole 10.11.2022
Boka til Halvor Bjørnsrud og Sven Nilsen, Tidlig innsats - i en skole for alle?
Bedre Skole 10.11.2022
Litteraturhistorie. De fleste lesere kjenner ordet fra egen skolegang og undervisning.
Bedre Skole 10.11.2022
Redaksjonen i Disko håndplukker nyhetene som gir elevene en øyeåpner i møte med fagstoffet.
Bedre Skole 10.11.2022
Søkningen til språkfag i lektorprogrammet ved Universitetet i Oslo gjorde et byks i år. Hele 40 % flere lektorstudenter enn i fjor ville studere engelsk, og godt over 20 % flere ville ta fremmedspråk og nordisk.
Bedre Skole 10.11.2022
Samfunnsfaglærere ble intervjuet om bruken av digital kommunikasjon og samhandling på ungdomstrinnet. Det viste seg at dette aspektet ved digital kompetanse får lite oppmerksomhet i undervisningen.
Bedre Skole 10.11.2022

Sider

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batliv bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt