Baker og Konditor
11.05.2018
Med Facebooks nye algoritmer er innhold av høy kvalitet, samtaler mellom personer, grupper og live video noe av det som gir best spredning.
I JANUAR i år varslet Facebook-gründer Mark Zuckerberg at det ville bli gjort en stor justering av Facebooks algoritmer. Dette fordi stadig flere brukere opplevde feeden sin som helt oversvømmet av bedrifter, merkevarer, kjendiser og medier. Hensikten med Facebook har alltid vært å la brukerne holde kontakten med venner og familie, men dette innholdet hadde altså kommet litt i skyggen av alt det andre.
For å få det frem i lyset igjen, ble algoritmene endret slik at samtaler mellom personer nå vurderes som mer verdifullt enn samtaler mellom personer og Facebook-sider. Zuckerberg regner selv med at tiden folk bruker på Facebook vil falle litt som en følge av endringen, men at folk til gjengjeld vil oppleve tiden de bruker på plattformen som mer meningsfull.
Innhold som engasjerer
Likevel ble det litt krisestemning i næringslivet da nyheten om disse endringene kom. Enkelte spådde til og med at Facebook var død for bedrifter.
- Nei, Facebook er ikke død for bedrifter, men fremover nå blir det viktigere enn noen gang å skape innhold som engasjerer, sier rådgiver innen sosiale medier
Gå til medietFor å få det frem i lyset igjen, ble algoritmene endret slik at samtaler mellom personer nå vurderes som mer verdifullt enn samtaler mellom personer og Facebook-sider. Zuckerberg regner selv med at tiden folk bruker på Facebook vil falle litt som en følge av endringen, men at folk til gjengjeld vil oppleve tiden de bruker på plattformen som mer meningsfull.
Innhold som engasjerer
Likevel ble det litt krisestemning i næringslivet da nyheten om disse endringene kom. Enkelte spådde til og med at Facebook var død for bedrifter.
- Nei, Facebook er ikke død for bedrifter, men fremover nå blir det viktigere enn noen gang å skape innhold som engasjerer, sier rådgiver innen sosiale medier


































































































