Kjøttbransjen
14.05.2020
Koronaviruset satte plutselig ut store deler av norsk næringsliv. Norge blir ikke det samme. Det er tid for å tenke nytt og annerledes om markedsføring av norsk kjøtt og egg.
Koronakrisen gir ulike utslag i kjøttindustrien. Bedrifter som leverer til dagligvare kan oppleve høyere omsetning, de som derimot har spesialisert seg på HORECA-segmentet har sett brå fall i salget og en del bedrifter har midlertidig måttet innskrenke virksomheten betydelig. Importerte maskiner og tilsetningsstoffer har blitt vesentlig dyrere etter som kronen er blitt svekket.
Det er derfor ikke noe entydig bilde av bransjen, og konkrete råd for framtidig markedsføring vil variere sterkt ut fra bedriftens situasjon. For alle handler det om å befeste og i beste fall styrke markedsposisjonen.
1
BRUK TID INTERNT
I deler av næringslivet er det ledere som plutselig fikk bedre tid, og har hatt mulighet til å jobbe mer langsiktig enn på lenge. Det kan være et godt råd å benytte ekstra tid til å vurdere situasjonen og drøfte hvilke unike fordeler din bedrift har. De unike egenskapene tar du med videre i plan
Gå til medietDet er derfor ikke noe entydig bilde av bransjen, og konkrete råd for framtidig markedsføring vil variere sterkt ut fra bedriftens situasjon. For alle handler det om å befeste og i beste fall styrke markedsposisjonen.
1
BRUK TID INTERNT
I deler av næringslivet er det ledere som plutselig fikk bedre tid, og har hatt mulighet til å jobbe mer langsiktig enn på lenge. Det kan være et godt råd å benytte ekstra tid til å vurdere situasjonen og drøfte hvilke unike fordeler din bedrift har. De unike egenskapene tar du med videre i plan