Samferdsel
13.06.2018
LITT AV HVERT: Nordland fylkeskommune ble i ettermiddag utropt som vinner av hovedpremien i den statlig organiserte konkurransen «Smartere transport i Norge». Dermed innkasserer Nordland 50 millioner kroner.
Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (t.h.) og adm. dir. i NHO, Kristin Skogen Lund (t.v.) sammen med representanter for hovedpremievinneren, Nordland fylkeskommune. Foto: Samferdselsdepartementet. Landets fylkeskommuner var invitert til å delta i konkurransen, som ble lansert i Nasjonal transportplan i fjor.
Les merKonkurransen har vært ment å stimulere til hva Samferdselsdepartementet beskriver som «smart,


































































































