Kjøttbransjen
05.04.2016
EHEI - Vi må få opp kjøttprisene. Løsningen ligger i lokale råvarer, knallhardt kvalitetsfokus i hele verdikjeden og kompromissløs merkevarebygging, sier Primasjef Lars Kåre Linnerud.
Strategien bie testet - og bestått - i årets julehandel da «Jæren Smak Ribbe» til 149 kroner pr. kilo ble «blåst bort»! Hardangerlam fra Fatland, Arktisk storfe fra Kuraas og
Høgfjellslam SA fra Smedstuen: Alle gode eksempler på trendy og politisk korrekt lokal/regional mat. Innovasjon Norge, vår nye landbruks- og matminister, kjendiskokker, matjournalister - og publikum jubler. Men blir det «butikk» ut av dette? Hvordan sørge for positive resultater på bunnlinjen hos både bonde og kjøttbedrift?
Gl SPISEOPPLEVELSER - Skal det bli igjen noe på bunnlinja kan vi ikke fortsette å selge kjøtt til dumpingpriser. Ingen kan leve av
Gå til medietHøgfjellslam SA fra Smedstuen: Alle gode eksempler på trendy og politisk korrekt lokal/regional mat. Innovasjon Norge, vår nye landbruks- og matminister, kjendiskokker, matjournalister - og publikum jubler. Men blir det «butikk» ut av dette? Hvordan sørge for positive resultater på bunnlinjen hos både bonde og kjøttbedrift?
Gl SPISEOPPLEVELSER - Skal det bli igjen noe på bunnlinja kan vi ikke fortsette å selge kjøtt til dumpingpriser. Ingen kan leve av