Baker og Konditor
07.04.2017
Ni baker- og konditorbedrifter skal delta i en prosess som tvinger dem til både innovasjon og produktutvikling.
Det vil bli stadig tøffere å være litt bakeri, litt butikk og litt serveringssted, slo konsulentselskapet Menon fast i sin mulighetsanalyse for baker- og konditorbransjen i fjor. For å lykkes i fremtiden må aktørene bestemme seg for hvor de hører hjemme og investere i kompetansen som kreves for å være best i dette segmentet, konkluderte rapporten.
Nå er ni baker- og konditorbedrifter fra hele landet klare til å ta slike valg - sammen - og med litt hjelp fra eksterne rådgivere. Startskuddet for prosessen «FRAM Bakeri - Jakten på muligheter» går 18. april i år med bedriftsrådgiver Vigdis Myhre Næsseth som prosjektleder. Hun forteller at innovasjon og produktutvikling blir to viktige tema gjennom den halvannet år lange prosessen.
Viktige veivalg
- De ni bedriftene som skal være med, er alle i en litt vanskelig situasjon størrelsesmessig. De er for små for de store dagligvarekjedene, men likevel for store til å regnes som små håndverksbakerier. Derfor må de ta noen viktige veivalg, hvor de er nødt til å tenke nytt og annerledes, sier Myhre.
Hun har satt opp et program som består av totalt seks samlinger, inkludert en studiereise til San Fransisco. Målet er at bedriftene som deltar skal oppnå økt konku
Gå til medietNå er ni baker- og konditorbedrifter fra hele landet klare til å ta slike valg - sammen - og med litt hjelp fra eksterne rådgivere. Startskuddet for prosessen «FRAM Bakeri - Jakten på muligheter» går 18. april i år med bedriftsrådgiver Vigdis Myhre Næsseth som prosjektleder. Hun forteller at innovasjon og produktutvikling blir to viktige tema gjennom den halvannet år lange prosessen.
Viktige veivalg
- De ni bedriftene som skal være med, er alle i en litt vanskelig situasjon størrelsesmessig. De er for små for de store dagligvarekjedene, men likevel for store til å regnes som små håndverksbakerier. Derfor må de ta noen viktige veivalg, hvor de er nødt til å tenke nytt og annerledes, sier Myhre.
Hun har satt opp et program som består av totalt seks samlinger, inkludert en studiereise til San Fransisco. Målet er at bedriftene som deltar skal oppnå økt konku