Baker og Konditor
11.06.2021
Augestad Håndverkskonditori har, som de fleste i bransjen, fått merke hva en nedstenging gjør med forretningsdriften. Men eier Hege Augestad endret produktene slik at de ble bedre tilpasset en hjemmesittende kundegruppe.
UTFORDRENDE TIDER fikk konditor Hege Augestad til å tenke nytt om hvilken type produkter hun tilbød. Når man står i en situasjon hvor kundene ikke kan samles til fest og kjøpe store kaker, eller andre konditorprodukter med kort holdbarhet, fant Hege sin egen vri. Godterier.
- Primært merket jeg en nedgang i bestilling av bryllupskaker på sommeren i fjor. Slike kaker utgjør en betydelig del av omsetningen, jeg driver jo for meg selv, forteller Hege Augestad.
Må tåle å bli sendt
Foruten bryllupskaker og kaker til andre arrangementer, lager Hege konditorvarer og desserter av forskjellig slag. Nettbestilling har hun vært tidlig ute med, men klikk og hent fikk også en nedeperiode da folk måtte holde seg hjemme.
Dermed satte hun i gang og utviklet nye produkter, flere av dem inspirert av godterier fra Heges egen barndom. Produktene har også lengre holdbarhet og tåler postsending godt.
- Jeg har hele tiden drevet markedsføring på sosiale medier og har sendt produkter til kun
Gå til mediet- Primært merket jeg en nedgang i bestilling av bryllupskaker på sommeren i fjor. Slike kaker utgjør en betydelig del av omsetningen, jeg driver jo for meg selv, forteller Hege Augestad.
Må tåle å bli sendt
Foruten bryllupskaker og kaker til andre arrangementer, lager Hege konditorvarer og desserter av forskjellig slag. Nettbestilling har hun vært tidlig ute med, men klikk og hent fikk også en nedeperiode da folk måtte holde seg hjemme.
Dermed satte hun i gang og utviklet nye produkter, flere av dem inspirert av godterier fra Heges egen barndom. Produktene har også lengre holdbarhet og tåler postsending godt.
- Jeg har hele tiden drevet markedsføring på sosiale medier og har sendt produkter til kun