Våre Veger
29.09.2022
Aller siste hånd er lagt på verket Dyrstad-Sprova-Malm.
14. SEPTEMBER ÅPNET denne strekningen. Den er siste del av hovedprosjektet Dyrstad-Sprova-Malm, fylkesvei 17 og 720, som sto ferdig i 2020. Totalkostnad er på rundt 1,7 milliarder kroner.
Hovedstrekningen besto av rundt 15 kilometer ny vei, inkludert to tunneler (600 og 100 m.) og Beitstadsundbrua (580 m.), for å nevne noe. Her gikk det meste på skinner, med unntak av Beitstadsundbrua, hvor trøbbel med stålarbeidet gjorde at den ble tre måneder forsinket.
Men uansett: Ved ferdigstilling var det fortsatt rundt 200 millioner kroner til overs, og fylket fortsatte med å bygge denne nye parsellen av fylkesvei 17 østover i retning Steinkjer. Et slags bonusprosjekt, her alts�
Gå til medietHovedstrekningen besto av rundt 15 kilometer ny vei, inkludert to tunneler (600 og 100 m.) og Beitstadsundbrua (580 m.), for å nevne noe. Her gikk det meste på skinner, med unntak av Beitstadsundbrua, hvor trøbbel med stålarbeidet gjorde at den ble tre måneder forsinket.
Men uansett: Ved ferdigstilling var det fortsatt rundt 200 millioner kroner til overs, og fylket fortsatte med å bygge denne nye parsellen av fylkesvei 17 østover i retning Steinkjer. Et slags bonusprosjekt, her alts�