HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
09.12.2022
Hotels.com, en del av Expedia-gruppen, har undersøkt hvilke reisetrender som gjelder for 2023. Med utgangspunkt i data om søk og etterspørsel, samt en undersøkelse blant 24.000 reisende i 17 land, viser de viktigste trendene for 2023 at folk ønsker individuelt tilpassede reiseopplevelser.
- Når vi ser på dataene under ett, får vi et detaljert bilde av reiselivet i 2023. Vi ser en økning i reiser til kulturhovedsteder, en ny bølge av interesse for velværeopphold og en økning i etterspørselen etter utendørsdestinasjoner utover det å bare dra på stranda eller til fjells, folk vil ikke lenger ha en ny normal for reiselivet, men de oppsøker uventede og utypiske trender i det vi kaller det "u-normale" reiseåret, sier Jon Gieselman, Expedia Brands president.
Å bestille en reise til et sted der en film eller serie ble filmet vil bli virkelig stort i 2023. Forskning viser at steder sett i serier og filmer fra strømmetjenester, sammen med vanlig lineær TV, utgjør hele 43 prosent av kildene til reiseinspirasjon.
I Norge har 67 % av
Gå til medietÅ bestille en reise til et sted der en film eller serie ble filmet vil bli virkelig stort i 2023. Forskning viser at steder sett i serier og filmer fra strømmetjenester, sammen med vanlig lineær TV, utgjør hele 43 prosent av kildene til reiseinspirasjon.
I Norge har 67 % av