Finansfokus
09.10.2019
Hver fjerde bankkunde er misfornøyd med banken sin. Det er på samme nivå som for 10 til 15 år siden. Som vanlig er Sbanken i topp og storbankene i bunn. Det viser EPSI Ratings årlige kundetilfredshetsstudie.
Sjur Anda
Les mer- Vi er absolutt ikke fornøyd med å havne så langt ned på denne målingen. Selv om hele bransjen faller, skulle vi gjerne sett at vi klarte å løfte oss fra i fjor. Det gir uansett motivasjon til å gjøre alt vi kan for å hjelpe kundene våre med å ta smarte økonomiske valg hver dag. At vi har over 800 000 brukere av den nye mobilbanken vår etter bare et halvt år, tror vi er et bevis på at vi er på rett vei, sier Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB.
DNB må nok en gang innse at de har bransjens minst fornøyde kunder. Til tross for at DNB vurderes som en innovativ og nytenkende bank, så er kundeopplevelsen jevnt over dårligere enn hos konkurrentene. Det viser at digitaliseringen ikke nødvendigv