AddToAny

Best dato gir best kampanjeresultat

De er norgesmestre i sameksponering og selger mer fordi kundene finner hele måltidet på samme sted. Nå advarer Rema Iseveien kjøttbransjen mot å produsere for lager og levere dårlig dato: Best dato gir de beste resultatene.
Best dato gir best resultat på kampanjer, fastslår Rolf Gunnar Hansson og Ivar Strand Johansen. De har ansvaret for kjøttet og de andre ferskvarene på REMA 1000 Iseveien, noen kilometer utenfor Sarpsborg sentrum.

Best på matglede
Hansson og Johansen vet hva de snakker om. I 2019 ble butikken kåret til Årets matgledebutikk. For å si det på en annen måte:
De er Norges beste lavprisbutikk på sameksponering.
- Det gjør at kunden kommer hjem med alt han trenger til dagens middag, sier Hansson. - Det er bra for snittsalget vårt at kunden drar med seg tilbehøret. Det gir kunden inspirasjon - for eksempel å finne bacon sammen med skreien. Hvis vi er gode på å selge en totalpakke, gir det oss konkurransekraft og kunden et helt måltid, ifølge Johansen.

Plass til nyheter
De er ogs�
Gå til mediet

Flere saker fra Kjøttbransjen

Norske mat- og reiselivsaktører omsatte for over to millioner kroner på den internasjonale mat- og reiselivsmessen Grüne Woche i Berlin i januar.
Kjøttbransjen 07.03.2024
Tar noen til orde for en modernisering av landbrukssektoren, blir det fort vist til Armageddon (ren kontraktsproduksjon) på den ene siden, versus trygge og gode samvirkeforetak på den andre.
Kjøttbransjen 07.03.2024
HOLTER Mer smak på pølsene, men for lite egg. Kiwi Holter i Nannestad fikk også kjenne på eggmangelen i vinter.
Kjøttbransjen 07.03.2024
Onsdag 14. februar arrangerte Strinda videregående skole Matmanifestdagen for 13. år på rad. Dagen er feiring av trønderske råvarer og fagfolk innenfor restaurant- og matfag og ble i år støttet av Trondhjems Slakter- og Pølsemakerlaug sitt fond med 10 000 kroner.
Kjøttbransjen 07.03.2024
Kjøttselskapet Danish Crown i Danmark tapte rettssaken om feilaktig klimamerking av svinekjøtt. Det er landets første dom om såkalt «grønnvasking» hvor det gis et falskt inntrykk om miljøfordeler.
Kjøttbransjen 07.03.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt