- Det er problematisk at ein etter kvart stor leverandør på den norske marknaden ikkje er i stant til å levera tala vi treng. Det må NB kjenna til, seier ho til Bok & bibliotek.
Brotne løfter
Ei av dei som har ansvar for bibliotekstatistikk frå eit Quria-bibliotek er Linda Rasten. I dag er ho biblioteksjef i Nordre Follo. I 2022 hadde ho same posisjon i Vestby kommune, og enda då med å at initiativ til eit opprop frå Quria-brukande bibliotek til Axiell.
- Vi gjorde ein felles førespurnad med ønske om ei betre løysing, fortel ho.
Den 12. januar 2022 sendte Vestby og ni andre norske Quria-kundar brev Axiell om det dei
oppfatta som ei for dårleg løysing for å henta ut statistikk til Nasjonalbiblioteket. Svaret kom dagen etter: «Axiell har konkrete planer for utvikling av automatisert uttak og leveranse av statistikkdata til Nasjonalbiblioteket og øvrige myndigheter (skolene skal rapportere til fylket, ikke til NB). Dette vil være ferdig så rapportering kan skje automatisk for 2022.»
- Men det ser heilt likt ut no som i fjor, og like mykje jobb må til for å prosessera tala og få dei inn i den nasjonale statistikken. Å ta ut statistikk i Quria opplevest som eit steg tilbake frå andre system, seier Rasten, som veit om fleire som kjenner seg provoserte når ingenting no er forbetra.
Rasten innrømer at mange som er med i aksjonen syns dette er vanskeleg.
- Det går ut over den nasjonale statistikken, og vi er bibliotekarar; vi likar system og ønskjer å levera. Folk er oppgitt, sinte og slitne. Det er mitt inntrykk. Så det å ikkje levera er det einaste verkemiddelet vi har.
- Kven tenkjer de råkar med ikkje å levera?
- Det er ikkje einigheit om kven ein legg press på. Det vil kunna gå ut over omdømet til Axiell. Elles så er det jo kommunane som bryt ei forskrift. Og ein kan enda opp med å mangla tal frå potensielt mange store kommunar.
- Kjem de til å levera om de får ein seinare frist?
- Om Axiell kjem med ei løysing i løpet av eit par veker, så er det berre kjempefint det.
Forventar betre løysing
Om lite har endra seg inni s