Kjøttbransjen
14.12.2017
![Tiden er moden for enklere emballasje Tiden er moden for enklere emballasje](https://www.fagpressenytt.no/sites/default/files/styles/thumbnail/public/articles/print-tiden-er-m_0.png?itok=iau-HlK8)
KØBENHAVN I Norge og Norden står kjøtt- og matindustrien for 65 prosent av all den emballasje, som produseres, og fire av ti nordmenn har problemer med å åpne den.
Det er en utfordring, som både industrien, designere, emballasjeprodusenter, emballasjeforskere og forbrukere nå skal møtes for å finne løsninger på. Sentralt i dette arbeidet står Danish Meat Research Institute (DMRI).
RASK UTVIKLING
Fokus på at emballasje skal være brukervennlig blir stadig sterkere. I DMRI ser man en rekke tegn på dette ute blant matvareprodusentene.
- Det er en helt annen holdning til dette i dag enn fo
Gå til medietRASK UTVIKLING
Fokus på at emballasje skal være brukervennlig blir stadig sterkere. I DMRI ser man en rekke tegn på dette ute blant matvareprodusentene.
- Det er en helt annen holdning til dette i dag enn fo