Grunnen til at det ikke kalles øverom, er fordi lokalet ikke er lydisolert. Det har ført til utfordringer for mange som holder til i samme musikerkompleks i det sentrale Oslo.
- Jeg kan jo dessverre ikke øve høyt på instrumenter her uten å plage andre. Sånn er det for alle her, og slik har det alltid vært.
Peter Baden snakker mye og entusiastisk om det han jobber med. Det er teatermusikk, balletter, filmer, og noen prosjekter for Netflix som han ikke kan snakke så mye om ennå.
- Og alt blir laget inne på kontoret/øvingslokalet?
- Det meste, men jeg jobber i andre studioer og også i hjemmestudioet. Det er viktig å kunne øve på elektronikken så jeg har lignende oppsett hjemme. Det er mye døgndrift og en del reising, for det tar lang tid å lage noe som er bra.
Han liker egentlig best å spille på trommene med fingrene eller trevisper, og å jobbe med nær-mikrofonoppsett.
- Det er utrolig mye bass i denne gamle rammetrommen når du spiller helt forsiktig på den. Bare hør på det her, sier han og spiller noen slag på en gammel syri