Advokatbladet
30.09.2022
- De kan ikke sitte og vente på å få saker, sier Help-advokat Heidi Stubberud. Det handler om hvordan man profilerer seg, og hvilken posisjon man ønsker å ta i markedet, mener hun.
Siden Help inngikk et samarbeid med Mekle i 2021, har det vært en betydelig økning i antall saker som forsikringsselskapet har sendt videre til mekling.
Les merKonsernadvokat i Help, Heidi Stubberud, mener flere bør lære av hvordan Mekle har etablert seg på markedet, som Norges første og så langt eneste firma for digital mekling.
- De har satset fullt og helt på digital tvisteløsning, og foreløpig er tilbudet unikt. Muligheten ligger der for flere. Man må virkelig bestemme seg for å tro at mekling kan være den rette løsningen i langt flere saker, råder hun.
- Behovet for advokathjelp er etter vår erfaring så stort at vi tror langt flere saker kan løses gjennom mekling, uten at mange trenger å frykte for sin egen faktureringsgrad.
Maner til offensiv tankegang
Under årets meklingskonferanse fortalte Ane Sofie Tømmerås, sertifisert mekler