Khrono
17.03.2017
Meninger Lillestrøm. Hvor er profesjonsutdanningenes særtrekk, yrkesfaglig empiri og praksis, blitt av, spør professor emeritus Inger Anne Kvalbein ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Endelig forslag om hva som skal prege høgskolens virksomhet ved ett nytt campus, bruker begreper som både er uklare og ser ut til å vektlegge ny forståelse av profesjonsutdanning ogprofesjonsutvikling.
Les merFor detførste:
Både Grund-utvalgets forarbeid og foreliggende forslag opererer med en modell, Kunnskapspyramiden, som viser HiOAs kjerneoppgaver som er gjensidig viktige for at HiOA skal videre utvikle sin rolle som kunnskapsformidler i regionen (s.39, Grund-utvalgets rapport 2015, s.9, Forslag fra arbeidsgruppen 2017). Pyramiden (et tetraeder) har begrepene formidling, forskning og utdanning på grunnplanet og innovasjon på toppen. Hvor fruktbar er denne modellens begreper for å kvalifisere til profesjone


































































































