NTL-magasinet
05.09.2018
Sparebank 1, som leverer forsikringer gjennom LO-favør, hevder at de har de mest fornøyde forsikringskundene. Men for Hege Winther Gullie var ikke det noen trøst da hun og mannen sto fast i Bangkok på tredje døgnet.
En fantastisk vintermåned i Thailand fikk en avslutning som gjør at turen nå huskes for helt andre ting enn god mat og vakre strender: På grunn av tekniske problemer hos Norwegian, ble hjemreisen mer enn to døgn forsinket. De i reisefølget som hadde avtaler med andre selskap enn Sparebank 1, fikk tilbud om å kjøpe seg nye flybilletter, dekket av reiseforsikringen. Winther Gullie og mannen fikk derimot beskjed om at dette var Norwegian sitt ansvar. De måtte pent vente på det dårlige hotellrommet på flyplassen, som i utgangspunktet er beregnet på gjester som trenger å slappe av noen få timer.
Nye regler. NTL-magasinet får opplyst fra Sparebank 1 at vilkårene for dekning av hjemreise i slike tilfeller som det familien her opplevde, ble endret rett før sommerferien.
- Basert på denne og liknende saker med forsinket avgang - og hvor flyselskapene bruker lang tid på å ordne hotell og returreise - endret vi like før sommeren vår o
Les opprinnelig artikkelNye regler. NTL-magasinet får opplyst fra Sparebank 1 at vilkårene for dekning av hjemreise i slike tilfeller som det familien her opplevde, ble endret rett før sommerferien.
- Basert på denne og liknende saker med forsinket avgang - og hvor flyselskapene bruker lang tid på å ordne hotell og returreise - endret vi like før sommeren vår o