LO-Aktuelt
23.09.2023
«Angiverloven» kalles loven som kan pålegge offentlige ansatte å anmelde papirløse.
Sveriges regjering med støttepartiet Sverigedemokraterna har lagt fram et lovforslag som pålegger offentlige ansatte å anmelde papirløse.
Det betyr at blant annet lærere, sykepleiere og sosialarbeidere må anmelde elever, pasienter og klienter. De frykter at loven vil skape mistillit, at personer vil unngå å oppsøke helsehjelp og at papirløse tvinges til å holde barna sine hjemme fra skol
Les opprinnelig artikkelDet betyr at blant annet lærere, sykepleiere og sosialarbeidere må anmelde elever, pasienter og klienter. De frykter at loven vil skape mistillit, at personer vil unngå å oppsøke helsehjelp og at papirløse tvinges til å holde barna sine hjemme fra skol


































































































