Khrono
15.09.2018
Kampanje. Challenge-kampanjen forteller en historie der alle ved NTNU vil bli utfordret. Men hvordan går det når NTNU faktisk blir utfordret? Ikke så bra, mener Eirik Sundby.
Som mange etterhvert har registrert, har NTNUs ledelse og omdømme-makere i kommunikasjonsavdeling lansert en bred kampanje på alle medieflater. Hovedfokuset i kampanjen ser ut til å være et ønske om å sementere en historie der NTNU i alle ledd fra rektor til student skal fremelske å bli utfordret.
Les merImidlertid ser kampanjen ut til å ha glemt en viktig faktor som bør være tilstede om man skal fortelle en historie, nemlig om historien er sannferdig. Er den ikke det, fremstår man fort som en eventyrforteller eller i verste fall som en historieforfalsker. Derfor blir det opportunt å spørre: Hvordan går det egentlig når NTNU blir utfordret?
En risiko ved å utfordre en bulldoser, er å bli overkjørt og dermed bli flatbanket i prosessen. Eirik Sundby Førsteamanuensis, Institutt for materialt