HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
22.03.2024
The Thief på TjuvhoImen er rukket å fyIIe ti år. Dette er det eneste hoteIIet i et av OsIos mest attraktive bo-, shopping og restaurantområder. Den erfarne hoteIImannen Robert HoIan har vært GM i to år, han har stor tro på markedet i 2024, OsIo som destinasjon og IuksushoteIIenes fremtid.
The Thief er fortsatt en «ungdom» blant hotellene, hvordan fungerer hotellet 10 år etter åpningen?
- Vi oppfatter oss som en slags rockestjerne i hotellbransjen, da er det viktig å holde seg relevant og komme med nyheter. Samtidig må det vi kommer med være av høy kvalitet. Vi må hele tiden forsvare vår posisjon som et av de beste luksushotellene i Norden. Derfor må vi modernisere, oppdatere og hele tiden utvikle oss. Men den jobben som ble gjort her, både med det bygningsmessige, interiøret og med merkevarebyggingen, har stått seg utrolig bra. Det var en solid jobb som ble gjort. Nå er det viktig for oss å forvalte dette videre og utvikle oss i takt med markedet. Vi driver også spaet, hvor det ble gjort en oppgradering sist høst. Vi har konkrete planer for å utvikle hotellet, med tanke på langsiktig posisjonering, som vil være klare om ikke så lenge.
- Hvem er gjestene på The Thief?
- Vi har en veldig høy andel internasjonal trafikk, rundt 70 prosent på årsbasis. USA er vårt største marked, Storbritannia, Tyskland og Spania er også store, i tillegg er Midtøsten blitt et viktig marked for oss. Det er godt trykk på forretningstrafikken hele året, men ferie-/ fritidsmarkedet dominerer i sommerhalvåret og i helgene. Vi har også mye forretningstrafikk fra bedriftene i nabolaget og resten av Oslo. En stor andel av gjestene kommer til Oslo for å oppleve kultur og mat.
- Er det mye dere, som et luksushotell, gjør annerledes i kontakten med gjestene?
- Det er naturligvis mye. For eksempel prøver vi å vite,
Gå til mediet- Vi oppfatter oss som en slags rockestjerne i hotellbransjen, da er det viktig å holde seg relevant og komme med nyheter. Samtidig må det vi kommer med være av høy kvalitet. Vi må hele tiden forsvare vår posisjon som et av de beste luksushotellene i Norden. Derfor må vi modernisere, oppdatere og hele tiden utvikle oss. Men den jobben som ble gjort her, både med det bygningsmessige, interiøret og med merkevarebyggingen, har stått seg utrolig bra. Det var en solid jobb som ble gjort. Nå er det viktig for oss å forvalte dette videre og utvikle oss i takt med markedet. Vi driver også spaet, hvor det ble gjort en oppgradering sist høst. Vi har konkrete planer for å utvikle hotellet, med tanke på langsiktig posisjonering, som vil være klare om ikke så lenge.
- Hvem er gjestene på The Thief?
- Vi har en veldig høy andel internasjonal trafikk, rundt 70 prosent på årsbasis. USA er vårt største marked, Storbritannia, Tyskland og Spania er også store, i tillegg er Midtøsten blitt et viktig marked for oss. Det er godt trykk på forretningstrafikken hele året, men ferie-/ fritidsmarkedet dominerer i sommerhalvåret og i helgene. Vi har også mye forretningstrafikk fra bedriftene i nabolaget og resten av Oslo. En stor andel av gjestene kommer til Oslo for å oppleve kultur og mat.
- Er det mye dere, som et luksushotell, gjør annerledes i kontakten med gjestene?
- Det er naturligvis mye. For eksempel prøver vi å vite,