Sivert Vinjevoll Årdal ønskjer «god morgon» til ein 10.klasse ved Olsvik skole i Bergen. Denne fredagsmorgonen er det matematikk som står på menyen, og læraren repeterer raskt funksjonar for elevane før dei går vidare.
Matematikk er eit av fire undervisningsfag Årdal har. Det gjer han ganske unik.
For i den femårige grunnskulelærarutdanninga for 5.-10.trinn er det berre plass til to heile undervisningsfag, altså fag med 60 studiepoeng, i tillegg til pedagogikk og didaktikk. Skal ein undervisa på ungdomsskulen, er det krav om så mange studiepoeng i norsk, matte og engelsk, og krav om 30 studiepoeng i alle andre fag. På barneskulen er kravet at lærarane har minst 30 studiepoeng i matematikk, norsk og engelsk.
- Ein kandidat som Sivert kan dekka eit stort spekter, seier avdelingsleiar Roger Toftevåg nøgd.
Jobbar tverrfagleg
Då kampen for campus og lærarutdanning på Nesna rasa, var det distriktlærarutdanning som var i fokus. Laksemillionær Aino Olaisen har, saman med mellom andre gamlerektoren Arna Meisfjord, gått i bresjen for framtidas distriktsskule.
«Et viktig første trinn for å sikre rekruttering av lærere til distriktsskolene, er at vedtaket om å fjerne allmennlærerens kompetanse til å undervise i alle grunnskolens fag, blir opphevet», slår styringsdokumentet fast.
- Vi treng allroundarar. Spesialisering og mastergradar er vel og bra for skular med 800 elevar, men når du skal undervisa 4, ja, då trengst det ein annan kompetanse, sa Olaisen til Khrono i 2021.
Ho fekk støtte frå Meisfjord, som peika på at det var pedagogikk for fådelte skular som hadde vore Høgskolen på Nesna sin spesialitet.
Men òg på ein stor skule er det krevjande å få det til å gå rundt dersom ein lærar berre kan undervisa i to fag. Olsvik skole har over 600 elevar fordelt på ti trinn, og er ein av dei største grunnskulane i Bergen kommune.
- Når lærarane har to undervisningsfag, gjer det at ein har veldig mange lærarar innom klassen i løpet av ei veke, og ingen kjenner elevane godt nok, seier Roger Toftevåg.
Han fortel korleis dei løyser det på Olsvik skole:
- Me jobbar tverrfagleg i team. Det vil seia at alle undervisningsopplegga er laga i samarbeid med nokon som har undervisningskompetanse, men så er det eventuelt andre som gjennomfører