- Vi har tatt markedsandeler på PM de siste tre-fire årene. De siste månedene har dette akselerert ytterligere, noe som henger sammen med vår satsing mot Stavanger, sier administrerende direktør Trine Stangeland.
Satsingen innebærer 11 nye rådgivere som har styrket stavangerfilialen.
NY PROFIL
I fjor høst gjorde banken også store profilmessige grep. Navnet Sandnes Sparebank skulle tones ned, istedenfor skulle den bli kjent som «Den gule banken». Hensikten var å tone ned tilknytningen til Sandnes.
- Vi er en bank for hele regionen, ikke bare for Sandnes. Med vår satsing i Stavanger er det fint med en litt bredere profil, sier Stangeland.
- Hvordan har det blitt mottatt i Sandnes?
- Reaksjonene har vært delt, noen synes det er spenstig og kult, andre er bekymret for at navnet Sandnes skal ta bort noe av identiteten. Vi er ikke bekymret for det. Sandnes er vårt hjemmemarked, der vi skal ha vårt hovedkontor, sier Stangeland.
STERK VEKST
- Rogaland er et marked med sterk konkurranse. De store forretningsbankene er på plass, SR-Bank i