AddToAny

- Et svik mot vår organisasjon

- Et svik mot vår organisasjon
Frustrasjon over at banken ikke oppdaget at den kunne få en hvitvaskingsskandale i fanget og krav om flere inkvisitoriske spørsmål til kundene,
er blitt en del av hverdagen til de norske Danske Bank-medarbeiderne Gina Aukland Ording og Tove Slapø.

- Det er faktisk slik at vi må be om dokumentasjon på spill-gevinsten, dersom kunden hevder at det er kilden til pengene hun vil sette inn på en konto hos oss. Vi må vite hvor kundene har fått pengene fra og hva de skal brukes til, sier Gina Aukland Ording. Hun er kunderådgiver i Sandnes og legger raskt til at hun selvsagt forklarer nøye hvorfor hun må stille spørsmål om hvor pengene kommer fra, dersom det er uklart.

Det er Aukland Ording som har følt Danske Banks hvitvaskingsskandale tettest på kroppen fordi hun har direkte kundekontakt, mens Slapø som jobber i låneservice i Trondheim, bare merker det interne arbeidet som Danske Bank i Norge har satt i gang for å håndtere skandalen i Estland. Finansfokus treffer dem på Aker Brygge i forbindelse med en tillitsvalgtkonferanse i banken.

KUNDENE RINGER

De to forteller at de norske ansatte merker konsekvensene av hvitvaskingsskandalen på flere måter.

- Noen kunder ringer og spør hva s

Les mer

Flere saker fra Finansfokus

- Vi vil kjempe med alle midler i årets tariffoppgjør for å få gjennomslag for økt kjøpekraft for våre medlemmer. Etter mange magre år med reallønnsnedgang, er det nå arbeidstakernes tur, sier forbundsleder Vigdis Mathisen.
Finansfokus 12.03.2024
«Menneskene har en superkraft. Vi klarer å stå i smerte og ubehag over tid». Det å stå i det og holde ut selv når det er motstand, var ett av hovedbudskapene da John Hammersmark, også kjent som kapteinen i Kompani Lauritzen (KL), holdt foredrag for en fullsatt kinosal i Stavanger. Han vil også at du skal gi deg selv en klapp på skulderen når du takler en utfordring.
Finansfokus 12.03.2024
Vi starter med å skru tiden tilbake til 1995. Televerket endrer navn til Telenor ASA og blir et globalt telekomselskap som etter hvert får en betydelig virksomhet i Asia.
Finansfokus 12.03.2024
If har totalrenovert hovedkontoret på Vækerø i Oslo med et helt bestemt mål: Å fremme samhandling mellom avdelingene. Ansatte forteller at det nå er blitt lettere å spørre hverandre.
Finansfokus 12.03.2024
Mastercard har investert syv milliarder dollar i nettsikkerhet og kunstig intelligens i kampen mot nettkriminalitet de siste årene.
Finansfokus 12.03.2024

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt