Finansfokus
07.12.2016
Finansiell rådgivning handler hovedsakelig om å skape avkastning. En finansrådgiver måles både av sine kunder og sine ledere på hvorvidt han har skapt merverdi for sine kunder. Det handler kort sagt om å tjene penger for kunden.
Bærekraft og moralske argumenter brukes og måles i svært liten grad. Selv om ansvarlighet og bærekraft har et stort bedriftsinternt fokus i mange finansvirksomheter, er det sjeldent overført i kvantitative mål, KpIer eller andre styringssystemer. Det er derfor ingen overraskelse at bærekraft og ansvarlighet ikke er en større del av bankrådgivernes arbeidshverdag.
Bankrådgivere har i møtet med kunden stor mulighet til påvirkning, om enn med mange begrensninger og krav til transparens, åpenhet og dokumentasjon. Hvorvidt disse mulighetene utnyttes, handler om individuelle faktorer hos rådgiveren som motivasjon og holdning til ansvarlighet og bærekraft. Videre om det oppleves som en del av jobben, og hvorvidt man oppleve
Gå til medietBankrådgivere har i møtet med kunden stor mulighet til påvirkning, om enn med mange begrensninger og krav til transparens, åpenhet og dokumentasjon. Hvorvidt disse mulighetene utnyttes, handler om individuelle faktorer hos rådgiveren som motivasjon og holdning til ansvarlighet og bærekraft. Videre om det oppleves som en del av jobben, og hvorvidt man oppleve


































































































