Kjøttbransjen
25.04.2019
Landets håndverksbedrifter knyttet til Angus-alliansen, fikk i fjor en noe svakere marginutvikling enn bedriftene hadde i 2017.
Bedriftene som dette samarbeidet omfatter, fikk i fjor et samlet driftsresultat på drøyt ti millioner kroner mot 18 millioner kroner i 2017.
353 MILLIONER
Samlet omsatte de 11 bedriftene i Angus-alliansen for vel 353 millioner kroner i fjor. Det er en liten økning i forhold til året før (348 millioner kroner). Tre av Angus-bedriftene - Håland, Gaupset og Solheim - hadde tilbakegang i salget, mens de øvrige bedriftene fikk økt sitt salg. Aller størst økning i prosent opplevde Annis Pølsemakeri i Mathallen i Oslo med imponerende 14 prosent. Til sammen nær 16 millioner kroner solgte bedriften for i Oslo og det er en økning på 2,2 prosent.
MER OG MER TØRRMODNET KJØTT
- Vi har opplevd solid vekst på alle produktene våre, bortsett fra pølser. Det kan ha noe å gjøre med den amputerte grillsommeren vi opplevde i fjor. Trenden hos oss i Mathallen er at vi selger mer og mer av det jeg vil kalle eksklusiv
Gå til mediet353 MILLIONER
Samlet omsatte de 11 bedriftene i Angus-alliansen for vel 353 millioner kroner i fjor. Det er en liten økning i forhold til året før (348 millioner kroner). Tre av Angus-bedriftene - Håland, Gaupset og Solheim - hadde tilbakegang i salget, mens de øvrige bedriftene fikk økt sitt salg. Aller størst økning i prosent opplevde Annis Pølsemakeri i Mathallen i Oslo med imponerende 14 prosent. Til sammen nær 16 millioner kroner solgte bedriften for i Oslo og det er en økning på 2,2 prosent.
MER OG MER TØRRMODNET KJØTT
- Vi har opplevd solid vekst på alle produktene våre, bortsett fra pølser. Det kan ha noe å gjøre med den amputerte grillsommeren vi opplevde i fjor. Trenden hos oss i Mathallen er at vi selger mer og mer av det jeg vil kalle eksklusiv