Innlandet fylkeskommune ønsker å styrke juridisk kapasitet for å kunne lykkes med nødvendig utvikling og omstilling. Seksjonen HR og digitaliseringer er del av Stabsavdelingen og har i underkant av 30 medarbeidere som arbeider innen hele det HR-faglige feltet inkludert digitalisering, organisasjonsutvikling og HMS. Seksjonen består for tiden av enhetene Lønn og personaladministrasjon, Arbeidsliv og Strategisk HR og digitalisering.Seksjonen leverer HR-tjenester til hele organisasjonen. Det løses både operative og strategiske HR-oppgaver der evnen til å arbeide tverrfaglig og utvikle helhetlige løsninger for organisasjonen er sentralt.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Om stillingen
juridisk rådgiving innen arbeidsrettslige spørsmål og øvrig relevant lov- og avtaleverk
på vegne av arbeidsgiver bidra til gode og helhetlige HR-faglige prosesser