Synkron
01.11.2017
- Et slikt initiativ kan ha stor betydning for samfunnet når vi vet at norske elever er gjennomsnittlige i matematikk, og at faglæreres kompetanse er
... sentrale for elevers prestasjoner, sier NIFU-forsker Cathrine Tømte, som har ledet evalueringsarbeidet.
Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning, NIFU, har evaluert ett av videreutdanningstilbudene i matematikk for lærere, Matematikk 1-MOOC. Forskerne har funnet godt fornøyde studenter. Regjeringen innkasserer dette som en klar seier i bestrebelsene på å styrke matematikkunnskapene til lærerne i grunnskolen Matematikk 1-MOOC er den største videreutdanningssatsingen for lærere så langt. NIFUs forskere skriver at bruk av mooc-er betyr kostnadseffektive muligheter for å gjøre undervisning av høy kvalitet og i stor skala tilgjengelig. Sist studieår gikk 300 lærere i gang med videreutdanningen i grunnleggende matematikk for barneskolen. På grunn av nye kr
Gå til medietNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning, NIFU, har evaluert ett av videreutdanningstilbudene i matematikk for lærere, Matematikk 1-MOOC. Forskerne har funnet godt fornøyde studenter. Regjeringen innkasserer dette som en klar seier i bestrebelsene på å styrke matematikkunnskapene til lærerne i grunnskolen Matematikk 1-MOOC er den største videreutdanningssatsingen for lærere så langt. NIFUs forskere skriver at bruk av mooc-er betyr kostnadseffektive muligheter for å gjøre undervisning av høy kvalitet og i stor skala tilgjengelig. Sist studieår gikk 300 lærere i gang med videreutdanningen i grunnleggende matematikk for barneskolen. På grunn av nye kr