Dagligvarehandelen
03.10.2023
Bama har tatt mål av seg til å få «folk i farta» til å velge sunnere mat. - Sunnhet er kommet for å bli. Potensialet er stort, mener Christina Gundersen, leder Convenience i Bama.
Mange tenker på Bama når de ser den velkjente reklamen for «5 om dagen», kampanjen for bedre kosthold og ernæring som oppfordrer kundene dine til å spise fem porsjoner med frukt, bær og grønnsaker - hver dag.
Sunn mat, uten tvil, levert til dagligvarekjedene og -butikkene over hele landet.
Men frukt- og grøntgrossisten har også et stødig bein innenfor servicehandelsmarkedet, gjennom Bama Convenience. Kanalen er del av Bama Storkjøkken og betjener kiosker og bensinstasjoner, eller energistasjoner som de kalles nå etter el-bilenes inntog.
Bama Storkjøkken har en budsjettert omsetning for inneværende år på rundt 3 milliarder kroner. 230 millioner av dem vil selskapets convenience-kanal stå for, altså rundt 7 prosent, forteller salgs- og markedssjef Lene Alexandersen.
Nyansatt innovasjonssjef
Nylig ansatte selskapet både ny kategorisjef og en egen innovasjonssjef. Hensikten er opplagt. Sammen med Bamas kunder, blant annet to av landets største dagligvarekjeder, skal det utvikles sunnere matvarer og drikker som folk skal få øynene opp for - også når de er på tur. Ansettelsene sier i alle f
Gå til medietSunn mat, uten tvil, levert til dagligvarekjedene og -butikkene over hele landet.
Men frukt- og grøntgrossisten har også et stødig bein innenfor servicehandelsmarkedet, gjennom Bama Convenience. Kanalen er del av Bama Storkjøkken og betjener kiosker og bensinstasjoner, eller energistasjoner som de kalles nå etter el-bilenes inntog.
Bama Storkjøkken har en budsjettert omsetning for inneværende år på rundt 3 milliarder kroner. 230 millioner av dem vil selskapets convenience-kanal stå for, altså rundt 7 prosent, forteller salgs- og markedssjef Lene Alexandersen.
Nyansatt innovasjonssjef
Nylig ansatte selskapet både ny kategorisjef og en egen innovasjonssjef. Hensikten er opplagt. Sammen med Bamas kunder, blant annet to av landets største dagligvarekjeder, skal det utvikles sunnere matvarer og drikker som folk skal få øynene opp for - også når de er på tur. Ansettelsene sier i alle f


































































































