HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
24.10.2025
ReiseIivet og næringsIivet i Moskenes har i tre år jobbet i et nettverksprosjekt. Prosjektet har flere måI, men de tydeIigste er å ta eierskap tiI fjeIIet Reinebringen, som har utvikIet seg tiI å bIi et av Iandets mest besøkte fjeII, med ca. 260.000 besøkende i 2024.
Vi ønsket å ta et lokalt eierskap til en merkevare som det ikke kan tas merkevarebeskyttelse på. Det vil si at alle og ingen kan eie fjellet, avhengig av øyet som ser, sier Marlene Sæthre, initiativtaker og prosjekteier i Reinebringen-nettverket. Hun er ansatt hos Circle K Reine (Reine Handleri AS), som er initiativtaker og prosjekteier av Reinebringen-nettverket.
- Bedriftene startet derfor med å utvikle reiseminner knyttet til fjellet, og de tre siste somrene har det vært kjørt ulike konsepttester. Vi har endt opp med Lofotpils og Eyepoc som de første langsiktige samarbeidene for reiselivet. Det er utviklet en profil og hjemmeside for fjellet, som leies ut til de som ønsker å samarbeide om konseptet. Viktigste er imidlertid kravet
Gå til mediet- Bedriftene startet derfor med å utvikle reiseminner knyttet til fjellet, og de tre siste somrene har det vært kjørt ulike konsepttester. Vi har endt opp med Lofotpils og Eyepoc som de første langsiktige samarbeidene for reiselivet. Det er utviklet en profil og hjemmeside for fjellet, som leies ut til de som ønsker å samarbeide om konseptet. Viktigste er imidlertid kravet


































































































