I skolen
01.09.2018
I juni la kunnskaps- og integreringsminister Jan Tore Sanner (H) fram det som skal bli kjerneelementer i nye læreplaner for skolen, som innføres fra høsten 2020.
Mer dybdelæring, mindre overflatekunnskap og mer praktisk læring. Det er stikkord for den fagfornyelsen som skjer, som skal resultere i nye læreplaner som norske skoler skal ta i bruk fra høsten 2020.
Stor skolereform
- Vi står nå oppe i den viktigste og største skolereformen siden Kunnskapsløftet, sa kunnskaps- og integreringsminister Jan Tore Sanner (H), da han 26. juni la fram kjerneelementene til de nye læreplanene på Skøyen skole i Oslo.
Kjerneelementene skal fortelle hva det er viktigst at elevene skal lære i de ulike fagene. 6.700 forslag til kjerneelementer har kommet til kjerneelementgrupper som har arbeidet med forslag til de enkelte fagene gjennom tre innspillsrunder.
Behov for endring
- Endringene vi n
Les opprinnelig artikkelStor skolereform
- Vi står nå oppe i den viktigste og største skolereformen siden Kunnskapsløftet, sa kunnskaps- og integreringsminister Jan Tore Sanner (H), da han 26. juni la fram kjerneelementene til de nye læreplanene på Skøyen skole i Oslo.
Kjerneelementene skal fortelle hva det er viktigst at elevene skal lære i de ulike fagene. 6.700 forslag til kjerneelementer har kommet til kjerneelementgrupper som har arbeidet med forslag til de enkelte fagene gjennom tre innspillsrunder.
Behov for endring
- Endringene vi n