NJF-magasinet
24.03.2021
Norsk Jernbaneforbund sine vedtak fra landsmøtet i 2016 omhandler prioritering av ny jernbane mellom Arna og Stanghelle og bygging av Ringeriksbanen.
Det samme gjør ferdigstilling av Intercity-triangelet, dobbeltspor på Ofotbanen og elektrifisering av banestrekninger som ikke er det. Det samme vil vi gjenta i 2021. Vi må kanskje legge til hva vi vil oppnå. Hvorfor dette framfor noe annet.
Rett før påske vil regjeringen legge fram en ny Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2022-2033. Vi er i skrivende stund vitne til flere lekkasjer: Nytt løp gjennom Oslotunellen må utsettes til fordel for et generelt høyere vedlikeholdsbehov. Ringeriksbanen skal bygges, men oppstart skal utsettes og banen skal bygges av Nye veier.
Hvordan skal vi forholde oss til disse politiske beslutningene? Kan vi stol
Les opprinnelig artikkelRett før påske vil regjeringen legge fram en ny Nasjonal transportplan (NTP) for perioden 2022-2033. Vi er i skrivende stund vitne til flere lekkasjer: Nytt løp gjennom Oslotunellen må utsettes til fordel for et generelt høyere vedlikeholdsbehov. Ringeriksbanen skal bygges, men oppstart skal utsettes og banen skal bygges av Nye veier.
Hvordan skal vi forholde oss til disse politiske beslutningene? Kan vi stol