Magma
27.10.2020
Når unge økonomer skal velge arbeidsplass, topper selskaper med sterke merkenavn listen over hvor de helst vil jobbe. Fremtidens talenter stiller store krav til hvor de tilbringer arbeidsdagen, og krever at potensielle arbeidsgivere lykkes i å synliggjøre hva de står for, og hvilke karrieremuligheter de tilbyr.
Det viser den årlige undersøkelsen av hvilke arbeidsgivere som er mest attraktive for dem som er på vei til å etablerere seg i arbeidslivet, såkalte Young Professionals, som utføres av selskapet Academic Work.
MÅ JOBBE MED SYNLIGHET
Young Professional Attraction Index (YPAI) tar utgangspunkt i tre faktorer; arbeidsgiverens rykte; hvordan respondentene opplever arbeidsgiverens fremgang i markedet og om kandidatene ønsker å jobbe hos arbeidsgiveren.
Til sammen 2054 studenter og nyutdannede har svart på spørsmål om hva som er viktig ved valg av arbeidsgiver, hvordan de anser ulike arbeidsgivere og hvor godt de kjenner til arbeidsgiverne.
På årets liste er det flere norske arbeidsgivere enn tidligere.
- Det betyr at norske arbeidstakere har tatt opp kampen mot de internasjonale aktørene, og har arbeidet målrettet med å vise frem hvem de er, hva de står for og hva
Gå til medietMÅ JOBBE MED SYNLIGHET
Young Professional Attraction Index (YPAI) tar utgangspunkt i tre faktorer; arbeidsgiverens rykte; hvordan respondentene opplever arbeidsgiverens fremgang i markedet og om kandidatene ønsker å jobbe hos arbeidsgiveren.
Til sammen 2054 studenter og nyutdannede har svart på spørsmål om hva som er viktig ved valg av arbeidsgiver, hvordan de anser ulike arbeidsgivere og hvor godt de kjenner til arbeidsgiverne.
På årets liste er det flere norske arbeidsgivere enn tidligere.
- Det betyr at norske arbeidstakere har tatt opp kampen mot de internasjonale aktørene, og har arbeidet målrettet med å vise frem hvem de er, hva de står for og hva