NJF-magasinet
01.05.2019
Neste år legger Bane Nor ned trafikksentralene i Narvik, Hamar, Stavanger og Kristiansand. Kjetil Drøsdal i Stavanger blir kun med til Bergen om han må.
Fra og med januar 2020 skal Kjetil Drøsdal ha Bergen som arbeidssted. Det har Bane Nor bestemt. Da legger de ned trafikksentralen i Stavanger, og de 16 ansatte må begynne å jobbe der de får muligheten - eller finne seg noe annet å gjøre.
- Vi fikk tre alternativer. Enten en flyttegodtgjørelse på 25 000 kroner og dekket flyttelass - etter billigste anbud, støtte til pendlerbolig og hjemreise annenhver uke eller en sluttpakke med rådgivning til å finne ny jobb, sier Drøsdal.
Sluttpakken tilsvarte et halvt års lønn uten tillegg. Pendlertilleggene gjelder i to år og utbetales og skattes som vanlig lønn.
Vanskelig. Drøsdal er usikker på hva han velger å gjøre.
- Selv om jeg bare er en skjorte og en sjel, har jeg etablert meg i Sandnes. Det er her jeg vil bo. Men for andre blir det vanskeligere. Bane Nor har ikke brydd seg om for eksempel familiesituasjonen til de ansatte da de kom med tilbudene. De har bare sett på sine egne behov. Jeg sy
Les opprinnelig artikkel- Vi fikk tre alternativer. Enten en flyttegodtgjørelse på 25 000 kroner og dekket flyttelass - etter billigste anbud, støtte til pendlerbolig og hjemreise annenhver uke eller en sluttpakke med rådgivning til å finne ny jobb, sier Drøsdal.
Sluttpakken tilsvarte et halvt års lønn uten tillegg. Pendlertilleggene gjelder i to år og utbetales og skattes som vanlig lønn.
Vanskelig. Drøsdal er usikker på hva han velger å gjøre.
- Selv om jeg bare er en skjorte og en sjel, har jeg etablert meg i Sandnes. Det er her jeg vil bo. Men for andre blir det vanskeligere. Bane Nor har ikke brydd seg om for eksempel familiesituasjonen til de ansatte da de kom med tilbudene. De har bare sett på sine egne behov. Jeg sy