NJF-magasinet
29.06.2016

Det er 23. juni og St. Hansaften i dag. På denne årets lyseste dag har NSB Persontog presentert en ny organisasjon for de ansatte. Det skal jobbes med en forenklet driftsmodell, slik at NSB settes i stand til å vinne anbud.
Oppgaver som ikke er direkte knyttet til driften, må andre ta seg av i framtiden.
Mange lurer på hvor mange selskaper det er der ute, og hvem som vil melde sin interesse for å kjøre tog i Norge. Departementet har lagt til rette for å fjerne mange barrierer, nettopp for å lokke til seg nye aktører. Gjennom å etablere egne selskaper for både tilgang på togmateriell og salg- og billettsystemer, har de tilrettelagt mer enn hva andre land i Europa har gjort.
NSB vil nå ha med seg de ansatte på en prosess hvor vi skal tilpasse oss nye rammevilkår, se p
Les opprinnelig artikkelMange lurer på hvor mange selskaper det er der ute, og hvem som vil melde sin interesse for å kjøre tog i Norge. Departementet har lagt til rette for å fjerne mange barrierer, nettopp for å lokke til seg nye aktører. Gjennom å etablere egne selskaper for både tilgang på togmateriell og salg- og billettsystemer, har de tilrettelagt mer enn hva andre land i Europa har gjort.
NSB vil nå ha med seg de ansatte på en prosess hvor vi skal tilpasse oss nye rammevilkår, se p