HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
30.08.2024
Den norske reisebransjen har de siste årene gjennomgått en betydelig transformasjon. Digitaliseringen har åpnet opp for nye forretningsmodeller og en økt konkurranse.
Samtidig har hendelser som pandemier og geopolitiske konflikter vist oss sårbarheten i globale verdikjeder. Disse endringene stiller nye krav til hvordan vi sikrer forbrukerne i tilfelle konkurs eller andre uforutsette hendelser.
Den eksisterende reisegarantiordningen - god nok?
Norge har i dag en reisegarantiordning som skal sikre at forbrukere får tilbakebetalt forskuddsbetalinger ved konkurs. Ordningen har utvilsomt vært viktig for å beskytte reisende, men også for å sikre like konkurransevilkår, da man har holdt useriøse aktører utenfor. Spørsmålet er om dagens reisegarantiordning er tilstrekkelig rustet for morge
Gå til medietDen eksisterende reisegarantiordningen - god nok?
Norge har i dag en reisegarantiordning som skal sikre at forbrukere får tilbakebetalt forskuddsbetalinger ved konkurs. Ordningen har utvilsomt vært viktig for å beskytte reisende, men også for å sikre like konkurransevilkår, da man har holdt useriøse aktører utenfor. Spørsmålet er om dagens reisegarantiordning er tilstrekkelig rustet for morge