NJF-magasinet
06.03.2024
Vi må ta vare på det vi har, gjentas flere ganger i innspill til kommende Nasjonal transportplan for perioden 2025-2034, som skal vedtas i løpet av våren.
I dette ligger det forpliktelser om et bedre vedlikehold av både veier og jernbane.
Det blir mindre snorklipping når pengene nå skal brukes på vedlikeholdsetterslep, svillebytter og rensing av pukk.
De fleste politikere har noen få år på seg til å realisere forbedringer og et ønske om å bygge landet. For eksempel var åpningen av et fire og en halv kilometer langt dobbeltspor nord for Eidsvoll en viktig milepæl for å realisere dobbeltsporet helt fram til Hamar. Men det fikk ikke mye oppmerksomhet. Til opplysning er denne strekningen nominert til en prestisjefylt arkitektpris.
Det kan sies mye og mangt om toget. Det er
Les opprinnelig artikkelDet blir mindre snorklipping når pengene nå skal brukes på vedlikeholdsetterslep, svillebytter og rensing av pukk.
De fleste politikere har noen få år på seg til å realisere forbedringer og et ønske om å bygge landet. For eksempel var åpningen av et fire og en halv kilometer langt dobbeltspor nord for Eidsvoll en viktig milepæl for å realisere dobbeltsporet helt fram til Hamar. Men det fikk ikke mye oppmerksomhet. Til opplysning er denne strekningen nominert til en prestisjefylt arkitektpris.
Det kan sies mye og mangt om toget. Det er