Norsk Landbruk
08.06.2017
Knut Otto Espeseth bruker skogsbeite på tross av mange farer. Tweet Anbefal Del Også i år kommer Knut Otto Espeseth til å slippe noen ammekyr på skogsbeite i Sande, slik han har gjort i veldig mange år.
Men selv om beiting i utmark har vært et hett tema denne våren, synes 67-åringen at beitingen blir mer og mer utfordrende.
Les merDen kjente ammekubonden, fra gården Dillerud, sier at folk som ferdes i naturen blir mindre og mindre vant til å omgås med dyr. Mange tar også mindre og mindre hensyn til dyra. Det gjelder både gående, folk med hund, folk som ferdes på motoriserte kjøretøy og syklister.


































































































