NNN-arbeideren
22.08.2018
Det er 40 år siden Stortinget enstemmig vedtok å innføre retten til full lønn under sykdom.
Ved jubileet er det gode grunner til å feire denne gode velferdsordningen, men det er også på sin plass å minne om at det er krefter som ønsker å svekke sykelønnsordningen.
Men først et historisk tilbakeblikk som det er verdt å feste seg ved: Høyres Jo Benkow var forbilledlig positiv da Stortinget fattet dette vedtaket. Han la vekt på at den nye ordningen bygde på sosialpolitiske målsettinger som det lenge har vært tverrpolitisk enighet om.
Benkow stilte følgende betimelige spørsmål: «Hvem
Les opprinnelig artikkelMen først et historisk tilbakeblikk som det er verdt å feste seg ved: Høyres Jo Benkow var forbilledlig positiv da Stortinget fattet dette vedtaket. Han la vekt på at den nye ordningen bygde på sosialpolitiske målsettinger som det lenge har vært tverrpolitisk enighet om.
Benkow stilte følgende betimelige spørsmål: «Hvem


































































































