Arkitektur N
26.10.2018
De gav oss Oslo Bysykkel, Trondheim Bysykkel, Bergen Bysykkel og nå også Edinburgh Cycle Hire. Men Urban Sharing er mer opptatt av deling enn av selve syklene.
- For oss er egentlig ikke syklene poenget. Det viktige er å jobbe med tilbud og etterspørsel i by og delt infrastruktur. Å bidra til å skifte fra privat eierskap til delte tjenester, sier teknologidirektør i Urban Sharing, J ohan Høgåsen-Hallesby.
Da selskapet fikk oppdraget med å utvikle og bygge sykkel delingstjenesten Oslo Bysykkel, var målet ene og alene sykkel. Men etter at tjenesten ble lansert i 2016 og tallet på sykkelturer økte år for år, har også ambisjonene blitt større. I mai var Trondheim Bysykkel ute på veien. I juli kom Bergen Bysykkel. Og nå er også det første utenlandsoppdraget på plass med bysykler i Edinburgh i Skottland. Men det stopper ikke her. Det neste kapitlet for Urban Sharing inneholder også bildeling. I tillegg snuser de på holdeplasser.
- Vi har også tatt over ansvaret og driften av alle bussholdeplassene i Oslo, forteller Høgåsen-Hallesby.
- Vi skal bygge to hundre nye. Noe vi ser på som en mulig framtidig pl
Gå til medietDa selskapet fikk oppdraget med å utvikle og bygge sykkel delingstjenesten Oslo Bysykkel, var målet ene og alene sykkel. Men etter at tjenesten ble lansert i 2016 og tallet på sykkelturer økte år for år, har også ambisjonene blitt større. I mai var Trondheim Bysykkel ute på veien. I juli kom Bergen Bysykkel. Og nå er også det første utenlandsoppdraget på plass med bysykler i Edinburgh i Skottland. Men det stopper ikke her. Det neste kapitlet for Urban Sharing inneholder også bildeling. I tillegg snuser de på holdeplasser.
- Vi har også tatt over ansvaret og driften av alle bussholdeplassene i Oslo, forteller Høgåsen-Hallesby.
- Vi skal bygge to hundre nye. Noe vi ser på som en mulig framtidig pl