Utdanning
06.10.2023
Som tillitsvalgte i Utdanningsforbundet Trøndelag hører vi stadig oftere om lærere som synes det er utfordrende å sette grenser for eget arbeid. Mange lærere tar også på seg oppgaver de ikke har kompetanse til. Dette gjør oss bekymret. Vi mener at det er på tide med en bevisstgjøring om hvilke oppgaver lærerne skal gjøre og hvilke oppgaver lærerne ikke skal gjøre. Vi har følgende råd til deg som lærer: Slutt med ...:
Å bryte opplæringsloven: Ikke godta at elever som har krav på spesialundervisning ikke får det på grunn av ressursmangel, vikarmangel eller manglende kompetanse ved skolen. Elever som har vedtak om spesialundervisning, har rett til dette i henhold til Opplæringsloven paragraf 5-1. Andelen spesialundervisning er definert i årstimer, derfor er det viktig at noen fører regnskap over hvor mange timer som forsvinner i løpet av året. Slik er det ikke i dag. Vi anbefaler derfo
Gå til medietÅ bryte opplæringsloven: Ikke godta at elever som har krav på spesialundervisning ikke får det på grunn av ressursmangel, vikarmangel eller manglende kompetanse ved skolen. Elever som har vedtak om spesialundervisning, har rett til dette i henhold til Opplæringsloven paragraf 5-1. Andelen spesialundervisning er definert i årstimer, derfor er det viktig at noen fører regnskap over hvor mange timer som forsvinner i løpet av året. Slik er det ikke i dag. Vi anbefaler derfo


































































































