NJF-magasinet
25.01.2017
Konkurransen om å vinne monopol og offentlig kjøp på norske togstrekninger går sin gang. Vi erfarer at det er åtte selskaper som er godkjent for å kunne legge inn anbud. Foruten NSB og Flytoget har vi blitt kontaktet av SJ, MTR, Arriva og Keolis.
I tillegg kommer Boreal og Og-Ahead. Vi stiller oss noe undrende til at den begrensede persontrafikken på Sørlandsbanen, Arendalslinja og Jærbanen, oppfattes som interessant for store internasjonale selskaper.
Rett før jul fikk Norsk Jernbaneforbund, på lik linje med ovennevnte selskap, tilsendt et utkast til konkurransegrunnlag for persontrafikken i trafikkpakke 1 Sør. Vi er invitert til å komme med våre innspill, før selve konkurransegrunnlaget sendes ut. Jernbanedirektoratet, som fra og me
Les opprinnelig artikkelRett før jul fikk Norsk Jernbaneforbund, på lik linje med ovennevnte selskap, tilsendt et utkast til konkurransegrunnlag for persontrafikken i trafikkpakke 1 Sør. Vi er invitert til å komme med våre innspill, før selve konkurransegrunnlaget sendes ut. Jernbanedirektoratet, som fra og me