NJF-magasinet
09.11.2016
- Staten skal fortsatt styre jernbanesektoren. Det vi gjennomfører er en omgruppering av ansvaret, sa Ketil Solvik-Olsen da han innledet på NJFs landsmøte.
- Privatisering er når staten gir fra seg ansvar. Vi skal ha en ny og tydeligere organisering. Jeg vet dere mener vi trenger én stor organisasjon, men reformen legger opp til kortere vei mellom beslutningstakerne og de som utfører oppgavene, sa samferdselsministeren.
Høye krav. Han la vekt på at Statens jernbanetilsyn (SJT) får en viktig oppgave for å sørge for sikkerheten framover.
- De skal være den strenge aktøren som bestemmer at folk er kvalifisert, sa statsråden, med henvisning til konflikten mellom lokomotivførerne og NSB.
- Andre har ikke fått lov til å ha s
Les opprinnelig artikkelHøye krav. Han la vekt på at Statens jernbanetilsyn (SJT) får en viktig oppgave for å sørge for sikkerheten framover.
- De skal være den strenge aktøren som bestemmer at folk er kvalifisert, sa statsråden, med henvisning til konflikten mellom lokomotivførerne og NSB.
- Andre har ikke fått lov til å ha s