Helsefagarbeideren
28.02.2018
Renate Nicolaysen er utdannet helsefagarbeider og jobber på dagtid og kveldstid i Responssenteret. Jobben gir gode faglige utviklingsmuligheter og en spennende arbeidshverdag.
Hun starter på jobb halvåtte om morgenen, logger seg inn i alle programmene på de fire skjermene som dekker hele arbeidspulten. Morgener er ekstra travle. Mange trenger hjelp til å stå opp av sengen og ønsker ofte å stå opp før tiden. Det er også mange henvendelser angående toalettbesøk, medisiner og spørsmål angående når de får hjelp i løpet av dagen.
Det gjelder å være på alerten gjennom hele arbeidsdagen. Når en alarm går, kreves umiddelbar respons. De fleste henvendelsene er udramatiske. Kanskje ønsker man å endre tid for når hjemmesykepleien skal komme, men så kommer det dramatiske henvendelser også, som ved fall, sykdom eller at en brannalarm går.
- Pasientene vet at de har oss, og at de kan få hjelp ganske fort, erfarer Nicolaysen som startet fast ved senteret i sommer.
Tidligere hadde hun fast nattev
Gå til medietDet gjelder å være på alerten gjennom hele arbeidsdagen. Når en alarm går, kreves umiddelbar respons. De fleste henvendelsene er udramatiske. Kanskje ønsker man å endre tid for når hjemmesykepleien skal komme, men så kommer det dramatiske henvendelser også, som ved fall, sykdom eller at en brannalarm går.
- Pasientene vet at de har oss, og at de kan få hjelp ganske fort, erfarer Nicolaysen som startet fast ved senteret i sommer.
Tidligere hadde hun fast nattev