Våre Veger
29.06.2016
- Det er bare partier på ytterfløyene i Oslo og Akershus som ikke stiller seg bak Oslopakke 3 de neste fire årene. Det kaller jeg en seier for det politiske systemet. Pakken står sterkt, sier sekretariatsleder Terje Rognlien.
På telefon fra tjenestereise i Finland slår Rognlien fast at han sammen med sine to medarbeidere i sekretariatet har levert et forslag som gir politisk flertall både i fylkestinget og i bystyret.
- Personlig var dette min femte «eksamen», og jeg tror at vi har bestått, sier Terje Rognlien. 18,5 milliarder til veg og kollektivtransport i perioden 2017-2020 er i boks. Sekretariatet får en skikkelig utfordring til høsten.
- Vi skal utrede bompenger inne i Oslo i høst, bompenger for å regulere biltrafikk inne i byen. Bilturer inne i Oslo uten betaling kan oppleves som feil. Alle vegbrukere bør bidra med sitt, mener mange. En krevende utredningsoppgave. Men morsom! sier han.
- Vi utreder, politikerne bestemmer, sier han. Det er ikke enighet om alt, særlig ikke om ny E18 vestover fra Oslo. E18 i Ves
Gå til mediet- Personlig var dette min femte «eksamen», og jeg tror at vi har bestått, sier Terje Rognlien. 18,5 milliarder til veg og kollektivtransport i perioden 2017-2020 er i boks. Sekretariatet får en skikkelig utfordring til høsten.
- Vi skal utrede bompenger inne i Oslo i høst, bompenger for å regulere biltrafikk inne i byen. Bilturer inne i Oslo uten betaling kan oppleves som feil. Alle vegbrukere bør bidra med sitt, mener mange. En krevende utredningsoppgave. Men morsom! sier han.
- Vi utreder, politikerne bestemmer, sier han. Det er ikke enighet om alt, særlig ikke om ny E18 vestover fra Oslo. E18 i Ves