Optikeren
04.04.2017
For tredje år på rad inviterte Synsinformasjon optikerstudentene til kommunikasjonskveld på høgskolen. Med praktiske råd på vei ut i arbeidslivet, er dette blitt en nyttig tradisjon.
NY I FAGET
Rita Aadne Ludviksen åpnet kvelden med å snakke om hvordan det var å være ny i faget og hvordan pasienter oppfatter optikeren. Hun oppfordret studenten til å være aktive lytter, og til å være nysgjerrig.
Karianne Nossen har jobbet 15 år som optiker og jobber for Synoptik. Hun fortalte hvordan praksis fungerer, hva som forventes av studenter og hva studentene forventer av praksisplassen.
- Praksisplassen er der for å guide dere, ikke lære dere. Formålet med praksisperioden er at dere skal se hele bildet, sa hun.
Nossen minnet om at optikeryrket er et serviceyrke, en fag
Gå til medietRita Aadne Ludviksen åpnet kvelden med å snakke om hvordan det var å være ny i faget og hvordan pasienter oppfatter optikeren. Hun oppfordret studenten til å være aktive lytter, og til å være nysgjerrig.
Karianne Nossen har jobbet 15 år som optiker og jobber for Synoptik. Hun fortalte hvordan praksis fungerer, hva som forventes av studenter og hva studentene forventer av praksisplassen.
- Praksisplassen er der for å guide dere, ikke lære dere. Formålet med praksisperioden er at dere skal se hele bildet, sa hun.
Nossen minnet om at optikeryrket er et serviceyrke, en fag