HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
18.09.2020
Det har aldri vært så mange forskjellige gin-merker på markedet som nå. Mange lages på små destillerier og kan nærmest kalles håndverksprodukter. I de store byene er ginbarer blitt et vanlig syn, ofte med en imponerende rekke gin-merker med forskjellige smaker i hyllene.
... I vrimmelen av forskjellige gin-merker fant Arcus ut at det manglet en kortreist gin, en gin med tydelige, nordiske ingredienser. - Vi laget en gin med en nordisk signatur, noe vi følte manglet i dagens marked.
Skagerrak Nordic Dry Gin representerer alt hva Norden har å by på av råvarer, en gin som skiller seg ut, forteller Lars Skjerve, kategorisjef i Arcus.
For å skape et spennende uttrykk på Skagerrak, har Arcus samarbeidet med noen av Nordens beste bartendere.
- Ved å inkludere bartendere, som både er gode på smak og som snakker med kundene i det daglige, har vi kommet frem til en veldig spennende resept, sier Morten Paulsen, produktutvikler i Arcus.
- Vi har prøvd å gjenskape følelsen av å gå langs kysten en kjølig sommerdag, fornemmelsen av lukten av sjø, og bær og blomster som vokser langs kysten. For å gjenskape dette har vi brukt destillater og botaniske elem
Gå til medietSkagerrak Nordic Dry Gin representerer alt hva Norden har å by på av råvarer, en gin som skiller seg ut, forteller Lars Skjerve, kategorisjef i Arcus.
For å skape et spennende uttrykk på Skagerrak, har Arcus samarbeidet med noen av Nordens beste bartendere.
- Ved å inkludere bartendere, som både er gode på smak og som snakker med kundene i det daglige, har vi kommet frem til en veldig spennende resept, sier Morten Paulsen, produktutvikler i Arcus.
- Vi har prøvd å gjenskape følelsen av å gå langs kysten en kjølig sommerdag, fornemmelsen av lukten av sjø, og bær og blomster som vokser langs kysten. For å gjenskape dette har vi brukt destillater og botaniske elem


































































































