Panorama Nyheter
12.04.2019
Regjeringens tydelige ambisjon om at Norge skulle innta en global lederrolle på utdanningsfeltet var hovedrasjonalet bak The Education Commission,
... forklarer Mina Gerhardsen, kommunikasjonsdirekør i Norad.
- Stagnasjon i ekstern finansiering til utdanning var ett av områdene Norge ønsket å se nærmere på. Kommisjonen ble nedsatt for å gi råd om styrking av finansiering, og for å vise hvor lønnsomt det er å investere i utdanning, sier Gerhardsen.
Kommunikasjonssjefen omtaler kommisjonen som «et viktig verktøy for den norske utdanningssatsingen for å sette utdanning, og særlig finansiering av utdanning, høyere på den internasjonale agendaen». Bakteppet er at millioner av barn i utviklingsland ikke går på skole, og at mange av dem som får skolegang lærer lite.
- Hvilke resultater har ko
Gå til mediet- Stagnasjon i ekstern finansiering til utdanning var ett av områdene Norge ønsket å se nærmere på. Kommisjonen ble nedsatt for å gi råd om styrking av finansiering, og for å vise hvor lønnsomt det er å investere i utdanning, sier Gerhardsen.
Kommunikasjonssjefen omtaler kommisjonen som «et viktig verktøy for den norske utdanningssatsingen for å sette utdanning, og særlig finansiering av utdanning, høyere på den internasjonale agendaen». Bakteppet er at millioner av barn i utviklingsland ikke går på skole, og at mange av dem som får skolegang lærer lite.
- Hvilke resultater har ko