Skolelederen
20.04.2018
... fagene avsluttet. Utfordringene med å krympe innhold, og enes om hva som er kjernen i fagene, fortsetter frem mot nye læreplaner.
De nye læreplanene skal ta opp i seg ny Overordnet del og samtidig skape grunnlag for å jobbe dypere og mer tverrfaglig i, og mellom fag. En viktig del av denne prosessen er arbeidet med vurdering som akkurat er i startgropa.
Prosessen, som nå drives fremover, er på mange måter et paradigmeskifte for den måte vi gjennomfører dagens opplæring. Spørsmålet er om vi egentlig fullt ut ser rekkevidden av hva dette vil innebære for den enkelte elev, lærer og skoleleder.
Dyp læring som begrep ble i en artikkel i forrige nummer av Skolelederen problematisert, og gir oss perspektiver som bør skape grunnlag for både egen - og kollegarefleksjon. Dyp læring ble blant annet beskrevet som «Der en
Gå til medietProsessen, som nå drives fremover, er på mange måter et paradigmeskifte for den måte vi gjennomfører dagens opplæring. Spørsmålet er om vi egentlig fullt ut ser rekkevidden av hva dette vil innebære for den enkelte elev, lærer og skoleleder.
Dyp læring som begrep ble i en artikkel i forrige nummer av Skolelederen problematisert, og gir oss perspektiver som bør skape grunnlag for både egen - og kollegarefleksjon. Dyp læring ble blant annet beskrevet som «Der en